søndag den 18. august 2013

AUGUST, Gratis


Brombær i det fri er gratis!
Det er nu, der skal høstes brombær! De findes vildtvoksne mange stede rundt om i landet. Du skal bare kigge lidt omkring! Min veninde og jeg var på brombær jagt en aften i sidste uge og vi fandt rigtigt mange (5 kg - og det er ikke løgn). Men husk at tage lange bukser og langærmet bluse på, ellers ser du ud som om, du har været oppe og slås med en vild kat!. Vi planlægger at skrive flere indlæg med brombær opskrifter. Brombær er en vitaminbombe, og det kan du læse i vores indlæg fra den 5/8.

Jeg har nogle brombærplanter på et hegn i min have. De er tornløse, og det er et stort plus. Navnet på planten er da også Thornfree. Det eneste jeg skal gøre, når de sidste bær er plukket, er at klippe de grene ned, som har båret frugt i år.


Nem Brombær trifli



Det skal du bruge
  • Brombær
  • Piskefløde
  • 1 vaniljestang
  • Makroner 

Sådan gør du
Du bestemmer selv mængden. Skrab kornene ud af vaniljestangen, og pisk dem sammen med fløden til flødeskum, som skal være fast. Så kan du begynde at montere din Trifli. Husk at den smager bedst efter at have været i køleskabet i ca 1 time.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar