torsdag den 5. september 2013

SEPTEMBER, Haven

Nem og flot opbindning af planter på husfasaden

Jeg bor i et gammelt hvid pudset hus. For at huset ikke skal ligne en stor hvid klods, i min ellers meget grønne have, har jeg valgt, at lade forskellige planter og træer "pakke mit hus lidt ind". 

På en af husets fasader har jeg oven over vinduerne  udspændt en kraftig ståltråd, hvorpå der  vokser Blåregn. Det ser ganske flot ud, både når jeg kigger på huset fra haven, men aller flottest synes jeg det er, når jeg kigger inde fra huset og ud i haven. Her kan jeg se Blåregnens blade og flotte blå blomsterranker hænge ned, som en slags rullegardin.




På hver side af min hoveddør er der et smukt gammelt ovalt vindue. Omkring disse har jeg i en oval kreds  skruet 8 skruer i, med en rundt hoved, hvor igennem jeg har trukket en kraftig ståltråd. Under hvert vindue har jeg plantet en Blåregn, som jeg gennem hele sommeren har snoet rundt om vinduet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar